Avatar- Filmen alla pratar om.

Kan ju säga på en gång att jag är såld. Den var underbar, men jag har faktiskt svårt att sätta fingret på varför. Är nog blandningen mellan den vackra naturen, handligen, karaktärerna men framförallt känslorna den väcker hos en.

Jag trodde från början att jag skulle bli besviken och att blandingen mellan riktiga människor och de animerade Na'vi folket skulle bli för konstigt. Men övergångarna gick smärtfritt. Man reagerade inte alls på den saken. Jag hade nog fullt upp med att fascinerad över den i månljuset självlysande Pandora skogen och de vackra blå människorna.
Huvudkaraktären var dessutom lätt att känna för, skådespelaren Sam Worthington gör ett bra jobb som ex marinsoldaten Jake Sully ,som konventeras i sitt tankesätt och trots misstag är en mycket sympatisk människa.

Även om handligen kanske var liite typisk, med det hela människor krigar med rymdvarelserna för de inte vill sammarbeta, så var den känslofylld och rörande. Jag hade nära till tårarna ett flertal gånger och man känner deras smärta och det känns som man verkligen är en del av historien.

James Cameron har ännu en gång lyckas göra en film som det inte kommer slutas prata om på ett bra tag.

Se den. Dessutom ni som har möjlighet att se den i 3D, gör det! Skulle så gärna göra det. Måste bli dubbelt så häftigt.



Kommentarer
Postat av: Anna ~ Sangster

Men övergångarna gick smärtsamt?? :P

Jag måste se den! :D

2010-01-09 @ 03:05:36
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: Lina.

Hej!



Jag driver webbshoppen, DesignByLina.se.



Nu har massa nyheter kommit in i shoppen, du kan bland annat kombinera ihop dina egna halsband/armband med olika berlocker (fler berlocker kommer inom kort) och kedjor. Snart kan du även få det ännu mer personligare med stansade namnbrickor till.



Välkommen!

2010-01-13 @ 15:56:02
URL: http://www.designbylina.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0