Lord of The Rings - maraton :)

I onsdags var det Lord of the ring maraton hemma hos mig här. Alltså, jag och fyra kära vänner satt i mitt vardags rum och svulla i godis och läsk och tittade på de extend versions av filmerna. De är mellan 3-4 timmar långa. '
Det tog tid kan man säga. Sista filmen var min koncentration inte på topp, så det blev en hel del prat om annat. Men det var väldigt kul. Som Anna skrev på sin blogg, http://sangster.blogg.se , så får vi ta och göra något liknande igen. Vi kanske får ta och se på allt extra material?

När vi hade sett klart på filmerna stannade Anna och Elin kvar till typ 3, vi pratade om allt möjligt. Jag somnade typ 4. Man kan säga att jag var trött på torsdagen. haha.

Men somsagt, bara att göra igen!

Min favorit pojk i filmerna är , självklart, Leoglas! Mums.



Filmerna är mina favoriter filmer genom tiderna. De är fantastiska. De är vackra och spännande. Allt är helt enkelt bra med dom. Det är fascinerande att det är en helt annan värld som Tolkien har skapat.

Weta Workshop på Nya Zealand var dom som gjorde tillexempel alla vapen, smycken osv. När jag tittar på extra materialet som är filmat från deras workshop blir jag så avundsjuk. Det är mitt drömjobb.!



Sen blir man ju kär i Billy Boyd och hans dialekt. Skotska. Det är fint det.
När han sjunger i filmen






Kommentarer
Postat av: anna

Det var superkul! :D

2009-10-30 @ 16:03:04
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0