Söndag

Jag både ogillar och gillar söndagar. Gillar dom för att de är lugna och man kan bara slappa utan att det gör något, oftas i alla fall. Ogillar dom för att man alltid har i bakhuvudet att det är sista dagen på helgen och att man måste gå upp tidigt nästa morgon.

Förresten jag tar tillbaka det där om att han som spelar Edward inte skulle vara lilka snygg som mitt huvud, för hm ja det var han eh.

Jag har läst hela dagen, i min älskade "Om jag kunde drömma bok". Fast jag redan läst den så är jag fast again.
 Igår låg jag uppe och läste till 02.00. Jag letade runt på internet och tydligen har författaren börjat på en annan verision på " Om jag kunde drömma " , då man får läsa ur Edwards Pov,( Point of view), men hon lade tydligen skrivandet på is då de utkastet för de tolv första kapitlerna läckte ut på internet, men iallafall har hon lagt ut utkastet på sin egen hemsida så ingen ska få dåligt samvete att läsa det, fast hon uppmanar att man inte ska göra det då hon känner att det är ofärdigt. Men jag kunde självklart inte låta bli. Så jag låg med datorn i knäet i några timmar och var fast, det tog ett tag att läsa igenom 264 sidor i stort format :P Farscinerade hur samma berättelse kan vara sån annorlunda ur en annan karaktärs synvinkel. Hoppas författaren skriver färdigt det där någon gång! För bra var det.

Jag ska försöka få tag i forsättningen också, men känner att jag kanske borde vänta någon dag så jag får lite läxor gjorda också. Jag ska egentligen skriva lite på min och Fridis uppsats om Australien, men jag finner det inte så intressant och jag har ganska lång tid på mig att skriva den så då känner jag ingen jätte press och då lägger jag latsidan till. Men jag borde få det gjort. Men det är ju så skönt att bara ta det lugnt på helgerna, fast det innebär att man får stressa resten av veckan......

Men nu är det bara en månad och en dag till julafton! Det var ju nyss höstlov, tiden går skrämmande snabbt. Insåg i dag att jag har bara en månad kvar av det åren jag är 16. Nästa år blir jag ju 17. Kan ingen stanna klockan ett tag tack?


Bye





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0